گچکاری ساختمان با انواع گچ روکاری و روسازی

گچکاری ساختمان با انواع گچ روکاری و روسازی

گچکاری فرآیندی است که با استفاده از آن سطوح درشت سقف دیوار یا سقف تغییر یا تبدیل یا ارائه می شود تا صافی را فراهم کند. در ابتدا مواد مرطوب بر روی آثار بلوک یا آجر پخش می شوند و سپس تجهیزات مناسب برای ایجاد سطح صاف سطح استفاده می شود.

هدف اصلی گچکاری این است که سطح سخت و صاف را که می توان رنگ آمیزی کرد و زیبایی زیبایی را بدست آورد، بدست آورد.

به تازگی، سطوح دیوار در خانه های مدرن با آجر یا بلوک یا زیبایی زیبایی سنگ برای نشان دادن ظاهر زیبا به پایان رسید.

مواد مرطوب که روی سطوح دیوار یا سقف گسترش یافته نباید بیش از ۰٫۳ سانتی متر باشد. با این حال، سطوح وجود دارد که بی نظمی بیش از ۳cm است. در این مورد تحت پوشش، که مواد دانه ای کم هزینه مواد دانه ای استفاده می شود برای ارائه سطح به دنبال کت و شلوار که لایه نازک از مواد دانه ای خوب است.

علاوه بر این، دیوارهای ساخته شده از سنگ های نامنظم و اندازه های مختلف ممکن است سه پوشش داشته باشند. این به این علت است که با توجه به وزن گچ مرطوب ضخیم تحت پوشش، به دلیل پوشیدن ضخیم، تمایل به سقوط دارد.

به همین دلیل گسترش لایه نازک و اجازه دادن به سخت شدن و پس از آن استخراج دوم تحت پوشش، بهترین عمل است که همانطور که در شکل ۱ نشان داده شده است. در نهایت، پوشش کت برای سطح اعمال می شود.

انواع گچ بر اساس مواد مورد استفاده

گچ آهک

مخلوط آهک شامل ماسه و خط است که توسط ۱ ماسه به ۳ لیمو با حجم مخلوط می شوند. نه تنها این مخلوط برای تحت پوشش استفاده می شود، بلکه همچنین به عنوان کت Finish استفاده می شود. گچ آهک ممکن است پس از خشک شدن کوچک شود، بنابراین موهای حیوانی حدود ۵ کیلوگرم برای ۱ متر استفاده می شود تا از ترک خوردگی آهک و کوچک شدن استفاده شود. گچ آهکی می تواند برای بازسازی و بازسازی ساختار باستانی استفاده شود.

گچ سیمان

پودر خاکستری سیمان پورتلند با نسبت ۱ درجه به ۳ یا ۴ حجم شن و ماسه تمیز شسته شده با حجم به عنوان زیر پوشش برای پس زمینه سخت برای مثال دیوارهای بلوک آجر و پارتیشن مخلوط شده است.

مخلوط شن و ماسه و سیمان ممکن است پلاستیکی باشد و نیاز به تجربه و مهارت کار داشته باشد، به این ترتیب پلاستیک یا آهک به مخلوط معمولا با نسبت حجم ۱cc: 0.25 لیمو: ۳ ماسه یا ۱ سیمان به ۴ ماسه با پلاستیسیتاتور اضافه می شود.

Plasticizer یک مایع است که به مخلوط اضافه شده است تا تکه تکه شدن روی سطح را کاهش دهد.

گچ گیپسوم

گچ گچ به طور گسترده ای از مواد گچ استفاده می شود که می تواند به طور طبیعی استخراج شود یا به عنوان یک محصول جانبی تولید شود. بنابراین، گچ مهم سنگ گچ است که به عنوان پوشش، کت و شلوار، و به طور گسترده ای جایگزین آهک و سیمان استفاده می شود.

علاوه بر این، گسترش کوچک گچ در نظر گرفته شده است که باعث جلوگیری از انقباض و ترک می شود.

انواع مختلف گچ گچ که توسط گرمایش گچ به درجه خاصی تولید می شوند، به عنوان مثال گچ بی آب ساخته شده توسط گرمایش گچ تا ۱۷۰ سانتیمتر، نیمه هیدرات های گچ تولید شده توسط گرمایش سنگ گچ بیش از ۱۷۰ شرکت

علاوه بر این، بسته به برنامه های کاربردی برای دیوارها و یا سقف ها، گچ های گچ می توانند مانند ریخته گری، زیرزمینی، پایان، یک کت و گچ استفاده شده در ماشین طبقه بندی شوند.

سطوح پس زمینه برای گچ

نوع گچ و کاربرد آن بستگی به سطح دیوار یا سقف دارد که گچ می شوند. آجر یا بلوک با سطوح خشن و جامد دارای چسبندگی مکانیکی است که گچ برای دیوار یا سقف پس زمینه اعمال می شود.

کلید های مکانیکی که گچ سخت را به سطوح پیوند می دهند پس از گسترش گسترش می یابد. کلید های گچ محدود یا محدود کردن انقباض سیمان است که جزء اصلی گچ زیرزمینی است.

آجر ماشین با تراکم بالا و سطوح صاف، مقدار قابل توجهی از آب را جذب می کند که به چسباندن سطوح کمک می کند. میزان جذب آب توسط آجرهای سطحی صاف که به چسبندگی گچ کمک می کنند مکش نامیده می شود.

بلوک های تولید شده توسط بتن سبک وزن دارای مکش های بزرگ است که مانع پیوستن گچ به سطوح به درستی می شود. بنابراین، توصیه می شود که قبل از گچکاری میزان آب جذب آب را با استفاده از پرایمر مایع یا آب اسپری کنید.

دو راه حل متفاوت برای سطوح با مکش کم وجود دارد شامل عامل پیوند PVA و عامل باند پلیمری است. در روش پیشین، پلی وینیل استات بر روی سطح پوست بریزید و گچ در زمانی که PVA هنوز چسبنده است، باعث ایجاد پیوند می شود. در مرحله دوم، سطوح با ترکیبی از شن و ماسه سیلیس و پلیمر مورد استفاده قرار می گیرند و باند توسط دانه های شن و ماسه سیلیس پس از خشک شدن پلیمر فراهم می شود.

انواع مختلف مهره های فولادی گالوانیزه و متوقف می شوند که برای استخراج با گچ و گچ به عنوان زاویه و توقف تقویت می شود. دانه ها در اتصالات گچ و گچ دیوار به سقف به مواد دیگر استفاده می شود.

فولاد گالوانیزه به عنوان متوقف شده برای ایجاد پایان کامل در اتصالات گچ به مواد دیگر در زاویه، در اطراف پنجره ها و درها، و نقاط مختلف به عنوان نشان داده شده در شکل ۲٫

گچ روکاری برای کاشی های چوبی

گچ بر روی تخته سه لا یک روش قدیمی و سنتی است

گسترش گچ بر روی تخته های چوبی یک روش قدیمی و سنتی است که برای ایجاد سطحی به پایان رسید که به سقف کف چوب و سقف و پارتیشن گل میخ می شود. این روش تا حد زیادی جایگزین گچ پلاستیکی است، به همین دلیل است که جزئیات بیشتر ارائه نشده است.

گچ چوب گچ ساخته شده از گچ سخت گچ است که به دو مقیاس سنگین متصل شده است که جلوگیری از آسیب ناشی از دست زدن و نصب گچ. این با ضخامت های مختلف به عنوان مثال ۰٫۹۵ سانتی متر، ۱٫۲۵ سانتی متر، ۱٫۵ سانتی متر ساخته شده است. و ۱٫۹ سانتی متر که به عنوان پوشش خشک یا به عنوان پس زمینه گچ در تابلوهای مختلف اندازه گیری شده است.

هیئت مدیره گچ گچ به طور گسترده ای در سقف چوب و سقف به عنوان پوشش استفاده می شود. گیپسافت بطور قابل ملاحظه ای مقرون به صرفه است و می تواند به راحتی نصب و گچ شود.

یکی دیگر از مزایای برجسته مقاوم در برابر آتش است زیرا غیر قابل احتراق است. با این وجود، عایق صوتی ضعیف و حرکت یا لرزش، نقایص تخته های گچ است.

Skirting و Architraves

دامنهای باریک باریک در تقاطع دیوار و طبقه تقریبا در دیوار ساخته شده و به اندازه کافی قوی برای مقاومت در برابر ضربه ساخته شده اند. این کار بر روی تقاطع دیوار و کف تأکید می کند.

انواع مختلفی از چوب، فلز، کاشی و منیزیت وجود دارد. Architraves قالب یا فرم هایی هستند که برای اهداف تزئینی در اطراف درب ها و پنجره ها نصب می شوند.

انواع روکاری گچ مورد استفاده در ساخت و ساز ساختمان عبارتند از:

انواع مختلفی از گچ با ظاهر متفاوت به شرح زیر می باشد.

  • گچ روکاری کامل صاف
  • گچ روکاری سخت
  • گچ روکاری شن و ماسه
  • گچ روکاری داشبورد
  • گچ روکاری قطعه
  • گچ روکاری قطره
  • گچ روکاری بافتی

گچ روکاری کاملا صاف

برای به دست آوردن پایان کار صاف، ملات استفاده می شود باید در نسبت ۱: ۳ [سیمان: شن و ماسه] باشد. برای آماده سازی ملات باید ماسه ای زیبا باشد. برای پخش ملات، شناور شناور یا شناور چوب بهترین ابزار مناسب است. از این رو، سطح صاف و زاویه ای در نهایت به دست می آید.

گچ روکاری نارنجی

به پایان رسیدن خمیر دندان نیز به عنوان پایان دافع اسپرت نامیده می شود. ملات مورد استفاده برای خاتمه دادن به پایان خشن شامل مجموعهای جامد همراه با سیمان و شن و ماسه است. نسبت آنها حدود ۱: ۱٫۵: ۳ است. اندازه دانه درشت مورد استفاده ۳ تا ۱۲ میلی متر است.

مقدار زیادی از ملات با استفاده از ماله ساخته شده است و به سطح آن برداشته شده و با استفاده از شناور چوبی محاسبه شده است. معمولا این نوع گچ برای ترمیم خارجی ترجیح داده می شود.

شن و ماسه در روکاری گچ

برای خرد کردن شن و ماسه دو کت گچکاری لازم است. برای اولین کت، لایه ضخیم ۱۲ میلیمتر ملات سیمان سیمان در نسبت ۱: ۴ ترجیح داده می شود. اولین کت باید در خطوط zigzag ارائه شود. و سپس آن را برای درمان برای ۷days مجاز است.

پس از آن لایه ضخامت ۸ میلی متر از پوشش دوم با سیمان و شن و ماسه در نسبت ۱: ۱ اعمال می شود. سطح با استفاده از اسفنج سطح را اندازه بگیرید. در نهایت، یک شن و ماسه را برداشته و آن را برای رسیدن به اندازه دانه یکنواخت، غربال می کند شن و ماسه غربال شده بر روی پوشش دوم با استفاده از شناور شناور یا شناور چوبی اعمال می شود. در نهایت، ماسه رو به پایان می رسد با اندازه یکنواخت شن و ماسه به دست می آید.

گچ روکاری پببل دش برای گچکاری

به پایان رسیدن پابلو به لایه ملات ضخامت ۱۲ میلیمتر با سیمان و شن و ماسه در نسبت ۱: ۳ نیاز دارد. بعد از گچکاری سنگهای سنگی با ابعاد ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر روی سطح گچ قرار داده می شود. سپس آنها را به آرامی با استفاده از شناور چوبی به سطح گچ فشار دهید. پس از سخت شدن آنها ظاهر زیبایی را به ساختار می دهد.

روکاری گچ پایان داده شده

برای به دست آوردن قطعه برش خورده، کتهای نازک از ضخامت ۶ تا ۱۲ میلیمتر را اعمال کنید و اجازه دهید خشک شود. بعد از مدتی با استفاده از تیغه های فولادی یا قطعه های فلزی لایه گچ تا عمق ۳ میلیمتر. پایان ضایعات کمتر به ترک شکسته است.

گچ روکاری مصنوعی

این نیز به پایان رسیده است. اما در این مورد، به جای سنگریزه ها، قطعات گرانشی یا قلعه استفاده می شود.

گچ روکاری بافتی

پایان بافت از گچکاری گچ بدست می آید که در آن بافت ها یا شکل های مختلف با استفاده از ابزار مناسب بر روی پوشش نهایی ساخته می شوند.

روسازی ساختمان ها

به طور کلی، چهره خارجی ساختمان های ساخته شده از بلوک های بتنی یا خاک رس به نظر نمی رسد و زیبایی و جذابیتی را ارائه نمی دهد. به همین دلیل چهره های خارجی با دو یا سه کت آهک یا سیمان مخلوط با سنگ طبیعی و بافت یا صاف به پایان رسید.

علاوه بر این، رندر باعث بهبود و افزایش مقاومت دیوار به نفوذ سقوط باران می شود. علاوه بر این، رندر خارجی بر پایه پیوند قوی با پس زمینه، مخلوط ها و پایان سطح استوار است.

دیدگاه شما

رسانه های همکار
استفاده از مطالب نیوکالا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام دیجی‌کالا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت نوآوران فن‌آوازه (فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.